Вислів, який спочатку мав негативне значення – останні кілька десятків років у світі перетворився на рай для шопоголіків і не тільки. Навіть найменший любитель магазинів готовий у цей день, раз у році, робити покупки, адже шалені знижки здатні захопити усіх! Як ви і здогадалися, мова про «чорну п’ятницю».

Спершу «чорною п’ятницею» означували «страшний сон» для водіїв, а саме кілометрові затори. У 1961 його вперше пережили на Східному узбережжі США, одразу після Дня подяки. Відтоді, «традиція» стояти в автомобільній черзі після одного з найбільших американських свят закріпилась на роки. Адже, День подяки передбачає, що усі родини збираються разом, коли ж приходить час роз’їжджатися – американські дороги не витримують такого напливу авто. За років двадцять мешканці США змирилися з такою ситуацією і почали шукати позитив. Так плавно терміном «чорна п’ятниця» почали називати зовсім інший процес. Справа в тому, що за статистикою, саме у період кінця листопада, коли Америка відзначає День подяки, - у торгівлі спостерігається помітний ріст продажів. З «червоної», збиткової зони, магазини переходять у «чорну», прибуткову. До того ж торговці віднайшли факти ще з 19 століття, коли саме в такий період в крамницях встановлювали цінопад.

«Чорна п’ятниця» з роками завоювала світ. Любителі шалених знижок, подекуди й до 90%, ще звечора можуть займати черги біля магазинів. Тому, більшість світових торгових точок практикують відчиняти свої двері в 6, інколи навіть о 4-5 ранку. Деякі крамниці відкриваються навіть напередодні, у четвер, у День подяки, близько 6-8 години вечора. Інші ж запускають покупців рівно опівночі.

Чимало американців заради цього дня навіть беруть відпустки, а щорічні підрахунки кажуть, що біля 135 мільйонів людей у світі щось у цей день обов’язково купують. У 2011 році прибуток від «чорної п’ятниці» склав більше 50 мільярдів доларів! У гонитві за дешевим товаром люди нерідко травмуються. У тиснявах та чергах навіть зафіксовані летальні випадки. Хоча добра половина учасників «чорної п’ятниці» зізнаються: вони беруть участь в цьому дійстві лише заради відчуття драйву та конкуренції. А любителі спокою щораз більше надають перевагу он-лайн магазинам, які теж у цей день надають знижки.

«Чорна п’ятниця» ось уже кілька років популярна й в Україні. Мережа магазинів парфумерії та косметики «Імідж» не залишається осторонь цього дійства. Наша «Чорна п’ятниця» вже цього тижня, 24 листопада! У всій мережі в інтернет-магазині www.imidg.com.ua лише в цей день знижки -30% на усі парфуми (окрім брендів С.Dior та Chanel) і -20% на усю косметику та засоби по догляду за волоссям обличчям й тілом!