Українське з року в рік щораз більше стає модним. І чим більше буде вироблятися якісного та конкурентного продукту, - тим більше зростатиме рейтинг держави. Сьогодні ми поговоримо власне про модне та українське. А саме про нашу парфумерію виробника Арома Парфум. Про це у розмові з менеджером компанії Оксаною Рождовою.

п.Оксано, AndreL'Arom – це бренд англо-української компанії, який зараз активно розвивається в Україні, власне в  Чернівцях. Скільки років він вже існує?

AndreL'Arom заснований в Україні у 2008 році українцем, Володимиром Яромієм. Буковина – це рідний край власника компанії Арома Парфум. Побудувавши в Чернівцях парфумерну фабрику, він намагався внести власну частку в розвиток своєї держави: створив додаткові робочі місця, сприяв і сприяє зміцненню іміджу України на міжнародному ринку.

З якими ризиками ви стикнулися, коли розпочали виробництво, адже після розвалу Союзу, для України парфумерну галузь потрібно було піднімати з нуля?

На момент створення парфумерної фабрики  в Чернівцях, а це  2003 рік, - парфумерна галузь в країні знаходилась в зародковому стані. Необхідно було її повністю реанімувати. При тому, що в Україні на той момент не вироблялись взагалі ніякі компоненти для парфумерної галузі. Всі складові потрібно було закуповувати за кордоном - починаючи від віддушок і флаконів і закінчуючи індивідуальною упаковкою. В Україні можна було замовити лише картонні ящики для готової продукції.

Також для запуску парфумерного виробництва потрібно було закупити обладнання, яке також не вироблялося в нашій країні, а лише в Італії та Великобританії. Необхідні були фахівці-хіміки та кваліфіковані інженери, виробничий цех і склади для зберігання готової продукції.

Це був дуже складний етап у створенні нашого виробництва. Але ми його з гідністю пройшли і на сьогодні маємо налагоджене виробництво різноманітних парфумерних композицій - починаючи від одеколонів і закінчуючи елітними парфумами.

Хто працює над ароматними композиціями: українські чи зарубіжні парфумери?

Всі парфумерні композиції ми розробляємо разом з нашими постачальниками із Франції, Швейцарії та Іспанії. Це компанії, які мають великий досвід у виробництві ароматів.

Де ви закуповуєте складники для парфум? І чи містять вони хоча б невелику частку натуральних інгредієнтів?

Як ми вже казали, складники для більшості парфумів ми закуповуємо у Франції. Складники для парфумів дорожчого класу містять частку натуральних інгредієнтів.

Хто розробляє дизайн флаконів?

Дизайн флаконів для елітних парфумерних виробів Арома Парфум розробляють наші дизайнери. Інколи ми замовляємо дизайн в наших зарубіжних партнерів по виробництву скляних виробів.

Скільки потрібно часу для створення ароматної композиції: з моменту ідеї і до презентації парфуму у флаконі? Як взагалі виглядає цей процес?

Для дорогих ароматів потрібно досить багато часу для реалізації проекту: приблизно 2-3 роки. Для початку необхідно повністю усвідомити, який саме готовий парфум ми хочемо отримати, починаючи від аромату і закінчуючи оформленням флакона і дизайном упаковки. Виробникам парфумерії ми висилаємо наші побажання по аромату: він має бути свіжий або солодкий, або фруктовий і т.д., і які ноти повинні в ньому бути присутні. На підставі наших потреб виробники парфумерних композицій виготовляють для нас зразки ароматів. З них ми вибираємо потрібний нам запах. Наші дизайнери в цей час розробляють дизайн флаконів, ковпачків і упаковки. Потім ми шукаємо фірми, які змогли б для нас все це виготовити. Це надзвичайно довгий і кропіткий процес. Коли пройдені всі підготовчі процеси, починається етап запуску виробу у виробництво. Це теж може зайняти чимало часу - до 3-4-х місяців. З парфумерією дешевшого класу мас-маркет все трохи простіше, і процес створення нових парфум може зайняти від півроку до року. Тут часто використовуються вже готові флакони і ароматні композиції.

Хто «дегустує», якщо можна вжити таке слово для парфум, ваші новинки?

Першими «дегустаторами» наших новинок є співробітники фірми. Потім зразки новинок висилаються нашим клієнтам. Виходячи зі своїх уподобань, вони формують замовлення.

Як ви орієнтуєтесь у парфумерних вподобаннях на українського споживача? Є якісь особливі потреби у запахах?

Основний показник популярності того чи іншого аромату – це рівень продаж парфумерних виробів. Ми постійно аналізуємо, які парфуми продаються найкраще, відповідно плануємо виробництво. Якихось особливих потреб українців, які б відрізнялися, наприклад, від уподобань європейських споживачів, ми не помічали.

Ми звикли купувати парфуми відомих світових брендів. Серед них, безумовно, існують свої модні віяння. Те, що було модним в ароматі кілька років тому – не актуальне зараз. Чи ви йдете в ногу з часом зі світовими брендами?

Так, ми постійно відслідковуємо модні тенденції в парфумерній галузі. Для того, щоб іти в ногу з часом, наша компанія щороку бере участь в різних парфумерних виставках - як в Україні, так і за кордоном: в Італії, Туреччини, ОАЕ, Нігерії. Наша компанія стала золотим медалістом виставки InterCHARM-Україна 2015.

Як вам вдається конкурувати з лідерами парфумерного світу? За рахунок ціни, особливістю парфумерної лінійки, бренду «український виробник», що зараз стає модним, цікавими маркетинговими ходами чи за рахунок інших аспектів?

В першу чергу за рахунок високої якості нашої продукції при значно нижчій ціні, ніж на відомі бренди. Відрізняємося цікавим дизайном як флаконів, так і пакуванням.

В мережі «Імідж» наразі представлено 5 чоловічих ароматів «Француз». Чи плануєте розширювати лінійку і для жінок?

«Француз» - це чоловіча назва. Використовувати її для жіночої парфумерії було б не логічно. Для жінок в найближчий час буде представлена інша лінійка – SARITA, яка складатиметься також з 5-ти  самих популярних ароматів.

«Француз» - це флакон місткістю 175мл. Як на парфум – це великий об’єм. Чому саме така кількість? І чи не хочете робити меншу «розфасовку» запаху?

Наші дослідження показали, що українські чоловіки полюбляють парфуми великих об‘ємів – від 100мл і більше. Та й співідношення «ціна - об'єм» є найкращими при фасуванні від 100мл і вище.

Чи орієнтуєтесь лише на українського споживача, чи виходите зі своїм продуктом на інші ринки?

Наша парфумерія відома не лише в Україні. З 2011 року ми зі своєю продукцією вийшли і на зарубіжні ринки: Білорусь, Молдова, країни Балтії, Росія, Болгарія, Ізраїль, Нігерія, ОАЕ, Саудівська Аравія та інші. І далі активно працюємо над розширенням нашої присутності у світі та Україні.